Czy używany SUV do 40 tys złotych może być dobrym zakupem? Oczywiście, że tak. Wystarczy wiedzieć, które egzemplarze są godne uwagi oraz na jakiego konfiguracje, warto zwrócić uwagę. Dzisiaj podpowiemy, jakie SUVy do 40 tys złotych mogą być atrakcyjnym wyborem!
Czego się dowiesz z tego artykułu?
SUV ZA 40 TYSIĘCY ZŁOTYCH – JAKI NAJLEPSZY?
SUV-y aktualnie są na topie. Doskonale sprzedają się zarówno jako auta nowe, jak również używane – najlepszym na to dowodem jest ilość zapytań na sprawdzenie przed zakupem aut tego typu, jakie od Was dostajemy. To właśnie dlatego prezentujemy kolejny wpis naszej serii poradnikowej – jakiego SUV-kupić, jeżeli mamy do dyspozycji 40 tysięcy złotych! Oto nasz mini ranking SUV do 40 tys.
BMW X3 E83 – SUV do 40000
Zastanawiając jaki SUV do 40 tys byłby opłacalny i efektowny, nie można nie wspomnieć o BMW X3 E83. Auto, które jest tak naprawdę nieco podwyższoną wersją BMW E46 to chyba jeden z najczęściej sprawdzanych przez nas samochodów. I choć nie jest to typowy SUV, to ze względu na ograniczenia budżetu prezentujemy go w tym zestawieniu. Tym bardziej że wiemy, jak bardzo chętnie jest on kupowany w Polsce.
W odróżnieniu od swojego większego brata (czyli BMW X5 E53) zapewnia rozsądne koszty utrzymania. Konstrukcja oparta na niezwykle popularnej “trójce” jest poza tym bardzo wytrzymała. Mechanika stoi tu na wysokim poziomie, a elektronika nie jest jeszcze tak skomplikowana jak w kolejnych generacjach. Poza tym, auto nie ma problemów z korozją. BMW X3 E83 to najlepszy SUV ze stajni Bayerische Motoren Werke, którego możemy kupić w tym budżecie.
Jakie silniki warto polecić? Z całą pewnością polecić można jednostki o pojemności 3.0 – zarówno te benzynowe, jak i wysokoprężne (silniki diesla). Te silniki zapewniają nie tylko piękny dźwięk podczas pracy, ale także bardzo dobrą trwałość. Oczywiście w przypadku 3.0d warto pamiętać o problemie z klapkami w kolektorze dolotowym. Jako SUV do 40 tys, oferuje nam dużo – zwłaszcza pod względem silnikowym – dynamikę jazdy, trwałość jednostki, i dużą elastyczność.
Z kolei jednostka benzynowa jest praktycznie bezawaryjna, a przy tym nie ma problemu z montażem instalacji LPG! Nieco bardziej dyskusyjny jest wybór silnika 2.0d, który zdecydowanie dominuje w ogłoszeniach. Jednostki o oznaczeniu N47 mają problemy nie tylko z wtryskiwaczami czy dwumasowym kołem zamachowym (jak większość współczesnych diesli), ale także zdarzają im się drogie w usunięciu awarie łańcucha rozrządu.
Zatem BMW X3 E83 to dobry SUV do 40 tys, który w tej cenie pochodzi z rocznika 2006 – 2007. Choć podaż jest niemała, to znalezienie ciekawego egzemplarza potrafi być mocno problematyczna!
MAZDA CX-7 – SUV do 40 000
Ten model można swobodnie uznać za prekursora klasy sportowych SUV-ów – dziś są w niej choćby BMW X6 czy Mercedes GLA, ale w 2007, kiedy to auto debiutowało, takich samochodów po prostu nie było. I choć jest to pojazd nieco większy niż pozostałe auta w dzisiejszym zestawieniu, to jednak jest to jedna z ciekawszych propozycji w założonym budżecie. Sportowy SUV za 40 tys? Proszę bardzo!
Silniki? W zasadzie wybór ogranicza się do jednostki 2.3 DISI (benzynowa) oraz 2.2 diesel. Motor 2.5 występuje w śladowych ilościach i tylko w egzemplarzach zza Oceanu. Jednostka 2.3 DISI zapewnia niezłe osiągi, aczkolwiek miewa problemy z płynnym rozwijaniem mocy – kiepskie ustawienie zapłonu jeszcze w fabryce. Dodatkowo, apetyt na paliwo ma iście amerykański – spalanie rzędu kilkunastu litrów na “setkę” nie jest zbyt trudne do osiągnięcia. Dodatkowo ze względu na bezpośredni wtrysk montaż instalacji LPG jest drogi i daje raczej niewielkie oszczędności. Z kolei diesel 2.2 MZR-CD znany jest z innych modeli Mazdy. Problemy z filtrem cząstek stałych oraz konieczność uzupełniania zbiornika SCR potrafią skutecznie dać się we znaki posiadaczom tego modelu. W tym przypadku dokładne sprawdzenie samochodu przed zakupem jest koniecznością, jeśli zależy nam na sprawnym i zadbanym mechanicznie egzemplarzu.
Jaką Mazdę CX-7 wybrać?
Jakiego suva kupić do 40 tys? Jeśli chcemy wyróżnić się na drodze oraz doceniamy przyjemność z jazdy nietuzinkowym samochodem, to zdecydowanie Mazdę CX-7. Ten model kupimy do 40 000 i będzie to auto z lat 2006-2007. Na rynku zdecydowanie dominują egzemplarze benzynowe. Jeżeli znajdziemy takie auto z LPG, to warto dokładnie upewnić się jaki warsztat montował instalację i sprawdzić opinie na jego temat!
Naszym zdaniem ten model to propozycja dla nonkonformistów – spore koszty eksploatacji, w połączeniu z trudnościami serwisowymi mogą skutecznie uprzykrzyć przyjemność z jazdy tym samochodem. Jeśli jednak interesuje nas sprowadzenie samochodu z zagranicy dla większego silnika, możliwe że konieczne będzie sprawdzenie historii wypadkowej, gdyż auto zezłomowane w USA, to ogromny problem dla nowego właściciela na miejscu.
VW TIGUAN – SUV do 40 tys
Producenci z Europy (za wyjątkiem BMW) dosyć długo opierali się tworzeniu samochodów typu SUV. Jedną z pierwszych firm, która stworzyła takie auto był Opel (model Antara opisaliśmy w poprzednim odcinku), a także grupa VAG, która w 2007 zaprezentowała Tiguana. Oparty o tę samą płytę podłogową co Golf V generacji czy Touran, samochód nie zrobił jednak w Europie oszałamiającej kariery rynkowej. Na pewno nie jest to taki biały kruk jak choćby Mazda CX-7, ale do popularności propozycji z Bawarii raczej mu daleko.
VW Tiguan jest, podobnie jak Golf, przeciętny pod każdym względem. Jeśli zastanawiamy się jakiego suva kupić do 40 000 złotych, który będzie po prostu dobrym autem – to Tiguan powinien być dla nas dobrą opcją. Wśród jednostek napędowych trudno znaleźć taką, którą można bezwarunkowo polecić – szczególnie w założonym przez nas budżecie. Wśród benzyn lepszym wyborem może być mocniejszy wariant – 2.0 TSI, który wolny jest od problemów słabszej jednostki, ale oczywiście ma większy apetyt na paliwo. Z kolei wśród diesli najbezpieczniejszym wyborem byłby 2.0 TDI 140 KM, tyle tylko że w wersji CR (po 2008).
Czy będzie to dobry SUV do 40 tys? Założony budżet pozwoli już wybierać wśród aut z lepszymi dieslami – czyli po 2008. I właśnie jednostkę wysokoprężną polecamy – 2.0 TFSI trochę pali, a przy tym ciężko przerobić je na LPG.
A MOŻE NOWY SUV?
Podobnie jak w przypadku vanów, tak i wśród SUV-ów można znaleźć propozycję zupełnie nowego auta za 40 tysięcy złotych! I znów jest to propozycja prosto z Rumunii. Dacia Duster – bo o niej mowa – w podstawowej wersji w salonie kosztuje dokładnie tyle, ile wynosi nasz budżet opisany w tym artykule. Czyli jest to zupełnie nowy SUV za 40 tys złotych!
Czy warto nabyć takie auto? Cóż, jeżeli ktoś usilnie chce mieć nowy samochód z wyższym prześwitem to może jest to i dobra propozycja…
Ogólnie nie mamy nic przeciwko Dusterowi, który sam w sobie jest udanym i trwałym samochodem. Niemniej jednak wydać 40 tysięcy na auto i nie mieć w nim nawet klimatyzacji….naszym zdaniem to lekka przesada! Taka trochę europejska wersja Łady Niva, spartańsko wyposażona, posiadająca kiepski silnik pod maską.
Zdecydowanie lepiej poszukać jakiegoś pojazdu używanego, który przynajmniej zapewni jakiś komfort, ak każdy opisany powyżej SUV do 40 tys! Bo przecież taki Duster nie da nam dużo więcej niż używane BMW X3 czy inne z propozycji jakie powyżej wymieniliśmy! Weźmy pod uwagę także moc i możliwości silnika. Najmocniejsza wersja Dustera raczej zostaje w tyle na tle podanych dzisiaj jednostek napędowych. Jednak jeżeli koniecznie chcemy kupić nowe auto, które będzie lekko uterenowione – nic nie stoi na przeszkodzie.
Naszym zdaniem – jeżeli Duster za 40 tysięcy złotych, to najlepiej używany i maksymalnie wyposażony. W przeciwnym wypadku możecie być rozczarowani tym jak bardzo ubogie potrafi być wnętrze SUV-a.
Z kolei jeśli jednak stwierdziliśmy, że chcemy coś tańszego, warto sprawdzić jaki SUV do 25 tys złotych będzie dla nas dobrym wyborem. Oczywiście to nie koniec i mamy dodatkowe propozycje we wpisie Jaki SUV za 25 tysięcy złotych. cz. 2.
Dodaj komentarz