Historia pojazdu po numerze rejestracyjnym

Historia pojazdu po numerze rejestracyjnym

Jak sprawdzić czy przebieg interesującego nas auta jest prawdziwy? Historia pojazdu po numerze rejestracyjnym pozwoli określić, jaki stan licznika miał interesujący nas pojazd podczas ostatniego badania technicznego. Dzięki darmowym i płatnym bazom danych, możesz w kilka minut sprawdzić, czy auto jest warte Twojej uwagi.

Jeśli planujesz zakupić samochód z zagranicy, to koniecznie sprawdź samochód po numerze rejestracyjnym w bazie danych konkretnego kraju. Coroczne badanie techniczne pozwala Ci określić m.in. przebieg, ważność badania, czy były zastrzeżenia do stanu technicznego, itd. Co prawda nie zastąpi to oględzin na miejscu, ale przynajmniej na wstępie umożliwia zmniejszenie ryzyka wpakowania się na przysłowiową minę. Z naszego artykułu dowiesz się, jak sprawdzić auto w danym kraju i gdzie szukać informacji.

Czego się dowiesz z tego artykułu?

W jakich krajach możliwa jest identyfikacja samochodu po numerze rejestracyjnym?

Podobnie jak w Polsce, tak i w większości krajów Unii Europejskiej stan licznika jest zapisywany przy okazji corocznych badań technicznych. Niektóre z państw publikują potem takie dane w ogólnodostępnych bazach, gdzie każda osoba z dostępem do Internetu może łatwo sprawdzić stan licznika zarejestrowany przy okazji ostatniego badania, a historia pojazdu po numerze rejestracyjnym jest możliwa do odczytania przez osobę, posiadającą odpowiednie informacje o pojeździe.. Dzieje się tak na przykład w Szwecji, Francji, Dani, czy Holandii.

Sprawdzenie auta ze Szwecji po numerze rejestracyjnym

Choć niektórzy zastanawiają się nad tym, czy warto kupić samochód ze Szwecji? My odpowiadamy, że… TAK! Samochody te często dostępne są w bogato wyposażonych w wersjach, z (co najważniejsze) ciekawymi silnikami pod maską. Gdy w wielu krajach większość aut była kupowana pod kątem ekonomii spalania, Szwedzi musieli mieć możliwość jazdy w trudnych warunkach, a nie oszukujmy się – z wolnossącym benzynowym 1.6 – niewiele da się zdziałać gdy spadnie duża ilość śniegu. 

Zatem, jak sprawdzić historię pojazdu po numerze rejestracyjnym w Szwecji? W tym wypadku wystarczy nam zaledwie numer rejestracyjny samochodu.

Dla zobrazowania – posłużymy się przykładem tej Hondy Civic.

sprawdzenie przebiegu auta po numerze rejestracyjnym

  1. Wchodzimy na stronę TRANSPORTSTYRELSEN

2. W polu Registreringsnummer wpisujemy nr rejestracyjny, a potem klikamy Sök fordonsupgifter

przebieg auta ze szwecji

3. Zobaczymy następujący widok. Jeżeli chodzi o przebieg, interesuje nas zakładka Besiktning, którą zaznaczamy na poniższym zrzucie.

sprawdzenie przebiegu szwecja

4. Po kliknięciu pokazuje się widok, z którego nas najbardziej interesuje pkt. Mätarställning czyli przebieg odczytany podczas ostatniego badania technicznego. W punkcie Senast godkända besiktning mamy datę ostatniego badania.

Jak widać sprawdzenie auta po rejestracji w Szwecji jest banalnie proste – w szczególności z naszym poradnikiem. Dodatkowo możesz sprawdzić również takie parametry jak:

  • Marka,
  • Model,
  • Silnik,
  • Kolor,
  • Typ (osobowy, ciężarowy, TAXI),
  • Numer VIN,
  • Data produkcji,
  • Liczba właścicieli.

 

Sprawdzenie auta po nr rejestracyjnym z Danii

Z tego kraju również sprowadzamy samochody, choć nie w tak dużej ilości jak z Niemiec czy Szwajcarii. Tutaj również możemy skorzystać z darmowej strony do uzyskania nieco informacji. Zatem jak sprawdzić auto po numerze rejestracyjnym w Danii?

Tym razem na tapetę weźmiemy Audi A5.

sprawdzenie przebiegu dania

 

Jak sprawdzić?

  1. Wchodzimy na stronę Søg efter synsrapporter
  2. W polu Indtast registreringsnummer wpisujemy nr rejestracyjny Audi.
  3. Naszym oczom ukazują się przebiegi zarejestrowane podczas kolejnych przeglądów rejestracyjnych.

I w ten oto prosty sposób dostępna dla nas jest historia pojazdu po nr rejestracyjnym. Pozwala nam sprawdzić także:

  • Markę i model;
  • Numer VIN;
  • Datę ostatniego przeglądu oraz jego wynik (tj. czy pojazd został dopuszczony do ruchu);
  • Adres stacji kontroli pojazdów w której wykonano przegląd.

Chcesz sprawdzić auto z Danii? Zapraszamy do kontaktu!

Sprawdzenie pojazdu po rejestracji w innych krajach

Poniżej przedstawimy jak można sprawdzić informacje o samochodzie, który zarejestrowany jest Holandii lub Francji.

Historia pojazdu po numerze rejestracyjnym w Holandii

Jeżeli interesuje nas sprowadzenie samochodu z Holandii, możemy sprawdzić podstawowe informacje już na odległość. Co istotne – by móc sprawdzić te informacje, musisz mieć numery ŻÓŁTYCH tablic rejestracyjnych, nie tych przygotowanych do wywozu.

Tutaj możemy zaszaleć i wybrać jedną z dwóch darmowych stron do sprawdzenia pojazdu na podstawie tablicy rejestracyjnej, a są to RDW Kentekencheck: OVI i Publiek – Vwe. Wystarczy w pole tablicy rejestracyjnej wpisać właściwy numer i voilà – mamy dostęp do takich informacji jak: marka i model, numer VIN, data ostatniego przeglądu,  data pierwszej rejestracji w Holandii, czy dane techniczne pojazdu.

Co można sprawdzić za pomocą tej strony? 

  • Markę i model
  • Numer VIN
  • Datę ostatniego przeglądu 
  • Datę pierwszej rejestracji w Holandii
  • Dane techniczne pojazdu 

Co ważne – nie w każdym przypadku bazy pokażą ostatni przebieg pojazdu. 

Sprawdzenie auta z Francji po nr rejestracyjnym

Z kolei na przykład we Francji przebieg da się sprawdzić tylko wykonując telefon do stacji kontroli pojazdów, która wykonała ostatni przegląd.

Gdzie znaleźć takie informacje? Auta z Francji posiadają (a przynajmniej powinny) naklejkę na przedniej szybie. Znajdziemy ją w prawym dolnym rogu. Tam jest napisany numer VIN auta, a także symbol stacji kontroli pojazdów, która wykonywała badanie. Po tym symbolu możemy ją odnaleźć i skontaktować się – zwykle jest to możliwe jedynie telefonicznie. W tym przypadku, tak łatwe sprawdzenie auta po nr rejestracyjnym jest niemożliwe. Jednak czasami warto się trochę wysilić, by móc kupić odpowiedni samochód.

Autentyczny przebieg – dlaczego to takie ważne?

Ile samochodów ma zmieniony stan licznika? Trudno powiedzieć, ale na pewno nie jest to mała liczba. I choć ingerencja we wskazania licznika przebiegu samochodu jest karana przez polskie prawo, to jest to trudne do udowodnienia w przypadku aut sprowadzanych z zagranicy, niezarejestrowanych jeszcze w Polsce. Na szczęście – można się przed tym bronić, a historia pojazdu po numerze rejestracyjnym, którą jesteśmy w stanie zidentyfikować – jest naszą bronią w tej walce.

Cofnięty licznik – czy to problem?

Jak już wielokrotnie pisaliśmy (m.in. we wpisie Jaki przebieg jest zbyt duży) nie ma co obawiać się aut z które mają wyjeżdżone wiele km. Samochód, który przejeździł astronomiczne, jak na polskie warunki, 350 czy 400 tysięcy kilometrów wciąż może być we względnie dobrym stanie – istnieje duża szansa, że wymienionych zostało wiele kosztownych podzespołów. Takie auto może być całkiem dobrym wyborem, jednak pod dwoma warunkami:

  • Naprawy są udokumentowane (są faktury z serwisu czy za zakup części);
  • Cena jest odpowiednio niższa.

Skupmy się na tym drugim punkcie. Przebieg pojazdu (a właściwie stan licznika kilometrów), to jeden z głównych czynników mających wpływ na cenę auta na rynku wtórnym. Samochód, który ma przejechane 150 tysięcy kilometrów kosztuje po prostu więcej niż analogiczny egzemplarz z przebiegiem 250 tysięcy kilometrów. Z jednej strony to zrozumiałe – kupujący wolą nie kupować auta z dużym przebiegiem, ponieważ rodzi to obawy o kondycję różnych podzespołów auta. Jakoś tak podświadomie myślimy, że duży przebieg = wysyp awarii.

Jednak duży przebieg nie musi skreślać auta. Znacznie ważniejszy jest jego rzeczywisty stan. Dlatego – zawsze zachęcamy, aby wykonać rzetelne sprawdzenie samochodu przed zakupem.

Dodaj komentarz