Coraz więcej współczesnych samochodów boryka się z problemem korozji. Zobacz, jakie samochody rdzewieją najbardziej!
Zaawansowana korozja nie tylko źle wygląda na samochodzie, lecz przede wszystkim może być niebezpieczna dla dalszej eksploatacji auta. O ile widok zardzewiałego Forda Escorta czy Opla Astry F nie jest dla nikogo specjalnym zaskoczeniem, o tyle korozja atakuje także auta znacznie młodsze i o wiele droższe. Co gorsza, bardzo często są to samochody marek, które dosyć powszechnie uważane są za wzorce solidności.
Dlaczego pojawia się rdza? Cóż, jak to często bywa, tak i tutaj po części winne jest…oszczędzanie. Producenci aut próbują zaoszczędzić dosłownie na wszystkim, a wiele aut po 2000 roku nie ma nawet ocynkowanych blach.
Poniżej krótka lista aut, które mają problemy z korozją.
1. Mazdy po roku 2000
Przez wiele lat samochody japońskiej marki uważane były wręcz za wzorce niezawodności. O ile poza wpadką z silnikami diesla (więcej przeczytasz tutaj) współczesne Mazdy faktycznie nie przysparzają większych problemów mechanicznych, o tyle pod względem blacharki pojawiają się już problemy.
W zasadzie każdy model tej marki boryka się z rdzą atakującą drzwi oraz nadkola. Co gorsza, w równym stopniu dotyka to starszych modeli marki (np “szóstka” z 2002), jak i tych bardziej współczesnych. Korozja jest również bezlitosna dla podwozia, co w dalszej perspektywie może oznaczać poważne problemy.
Jeżeli oglądacie Mazdę z tych lat i w okolicach nadkoli lub drzwi znajdziecie znacznie grubszy lakier – nie ma się czym przejmować! To wręcz dobry znak świadczący o tym, że poprzedni właściciel zabezpieczył te miejsca.
2. Mercedes
W przekonaniu wielu osób, auta z gwiazdą na masce to prawdziwe wzorce niezawodności. Niestety, w kwestii zabezpieczenia antykorozyjnego producent ze Stuttgartu zdecydowanie się nie popisał. Legendarna już podatność modelu W210 “okularnik” na rdzę (podobno zdarzają się przypadki, gdzie nie da się podnieść auta na podnośniku, gdyż ten wpada w próg).
Problemy dotykają w zasadzie wszystkich modeli Mercedesa z początku ubiegłej dekady i nie był wolny od nich nawet prestiżowy W220!
Na szczęście, im nowszy model tym ryzyko rdzy jest mniejsze.
3. Dacia
Rdza w budżetowym aucie? Cóż, ten producent może być do pewnego stopnia usprawiedliwiony. Auta z Rumunii są bowiem tanie w zakupie, więc chyba nikt nie powinien się zżymać na pojawiające się na nadwoziu purchle korozji. Najczęściej rdzewieją okolice baku paliwa, a także rynienek odprowadzających wodę. Z kolei w przypadku niezwykle popularnego modelu Duster, pojawiają się problemy z korozją tylnej klapy
4. Marki koreańskie
Samochody koreańskie robią błyskawiczną karierę na polskim rynku. Niestety, wciąż zarówno Kia jak i Hyundai mają spore problemy z korozją. Rdzewieją podwozia (Kia Cee’d), jak również elementy pod maską. Narazie jest to korozja powierzchowna, lecz istnieje ryzyko, że za kilka lat przerodzi się w coś poważniejszego!
Przed korozją trudno uciec. Gdy zacznie już swoje działanie, z reguły trudno jest już ją powstrzymać. Z tego powodu naszym Klientom na sprawdzenie aut przed zakupem zawsze polecamy samochody jak najmniej skorodowane – po odpowiednim zabezpieczeniu (od kilkuset do 2-3 tysięcy złotych), jest szansa, że samochód będzie opierał się rdzy przez kilka lat.
Dodaj komentarz