Jakie auto klasy średniej do 20 tysięcy?

Jakie auto klasy średniej do 20 tysięcy?

Poszukujesz auta klasy średniej za około 20 tysięcy złotych, ale nie wiesz jakie wybrać? Przygotowaliśmy dla Ciebie krótkie zestawienie najciekawszych modeli, które znajdziesz w tym budżecie. Zapraszamy do lektury!

Po nieco ponad miesiącu przerwy powracamy do porad przy zakupie auta za konkretną kwotę. Nie ukrywając, jest to kwestia o którą bardzo często nas pytacie, czy to mailowo czy też telefonicznie, dlatego uważamy, że warto ten cykl kontynuować.

Krótkie podsumowanie założeń

O ile w przypadku kompaktów rozpoczynaliśmy od pułapu 15 tysięcy złotych, o tyle tym razem kwota bazowa wzrośnie o 5 tysięcy złotych. Pamiętajmy, że auta klasy średniej już na starcie były droższe, a więc co za tym idzie, będą miały gorszą relację cena-rocznik niż kompaktowe propozycje tej samej marki. Ale nie uprzedzajmy faktów, tylko przejdźmy od razu do zestawienia!

Uwaga  – w tym zestawieniu nie znajdziecie VW Passata, Audi A4 ani BMW 5. Te auta cieszą się ogromnym powodzeniem na rynku wtórnym i praktycznie przedstawiać ich nikomu nie trzeba. Uznaliśmy zatem, że warto na początek przedstawić inne propozycje (często wcale nie gorsze), które mogą okazać się równie trafnym wyborem.

Ford Mondeo MK III/MK IV
“Średniak” Forda nigdy nie zdobył na rynku wtórnym takiej popularności jak choćby Vectra C, o propozycji z Wolfsburga czy Ingolstadt nawet nie wspominając. Swoje na pewno zrobiły kiepskie opinie na temat diesli oraz ogólne problemy nadwozia z korozją. Mimo to, postanowiliśmy pokazać Mondeo w tym zestawieniu. Dlaczego?

auta klasy średniej za około 20 tysięcy złotych

Ano dlatego, że posiadanie kwoty 20 tysięcy złotych z nawiązką wystarczy na znalezienie naprawdę ładnego egzemplarza trzeciej generacji tego modelu. Warto jednak pamiętać, że w autach poliftingowych (to jest po 2004/2005) znacznie poprawiono zabezpieczenie antykorozyjne. Wśród innych atutów Forda jest też ogromna wersja kombi – może 500 litrów pojemności bagażnika nie robi wrażenia jako liczba, ale przyznać trzeba, że auto pod względem przestronności nie ma sobie równych w tej klasie (no, może poza Vectrą C kombi)

Polecana wersja

Założony budżet pozwoli na znalezienie samochodu z ostatnich lat produkcji, na przykład w benzynowej wersji 2.5 V6, z pełnym wyposażeniem, i jeszcze zostanie na montaż LPG! Ciekawa alternatywa dla oklepanego A4 B6 czy starszego o kilka lat BMW 5 E39! Ale uwaga – niestety, na usportowiony wariant ST 220 raczej nie ma się co nastawiać – trudno ją znaleźć w Polsce w znośnym stanie.

auta klasy średniej za około 20 tysięcy złotych

A co z czwartą generacją modelu? Cóż, można na rynku znaleźć auta kolejnej generacji poniżej 20 tysięcy złotych, ale raczej ich nie polecamy – są to wersje z dużymi przebiegami lub z mało udanym dieslem 1.8 TDCI lub najsłabszym silnikiem benzynowym.

Honda Accord

Chyba żadne auto klasy średniej tak dobrze nie utrzymuje wartości jak Honda Accord VII właśnie. Tak naprawdę założona kwota wystarczy na zakup auta z 2004, maksymalnie 2005, a i tak nie jest problemem znalezienie aut z tych roczników, które tę wartość przekraczają.

Co sprawia, że Hondy tak dobrze trzymają wartość? Cóż, jest to przede wszystkim legendarna niezawodność. A jak jest w praktyce?

auta klasy średniej za około 20 tysięcy złotych

Obydwa motory benzynowe (2.0 i 2.4) polecać można właściwie w ciemno. Jedynie w słabszym wariancie problemy sprawiały wałki rozrządu, które przedwcześnie się wycierały. Co ważne, obie jednostki nieźle znoszą LPG, warto jedynie pamiętać o regulacji luzów zaworowych. A co do diesla, to 2.2 CDTi również należy do najtrwalszych propozycji w klasie, z tą uwagą, że po pewnym czasie może zacząć hałasować łańcuch rozrządu. Koszt wymiany tego elementu to co najmniej 1700 PLN, a poza tym trzeba liczyć się z awariami typowymi dla jednostek wysokoprężnych – czyli wtryskiwacze oraz koło dwumasowe.

auta klasy średniej za około 20 tysięcy złotych

W przypadku modeli sprzed liftingu (a więc opisywanych tutaj) problematyczną okazuje się także kiepska trwałość lakieru – jest on bardzo cienki i podatny na zarysowania, a w wersji kombi często dochodzi do usterki zamka tylnej klapy.

Polecana wersja

W zasadzie każda, pod warunkiem że samo auto prezentuje odpowiedni stan techniczny.

Peugeot 407

Sedany klasy średniej Peugeota nieodłącznie kojarzą się z filmami z serii “Taxi” i nie inaczej jest w przypadku 407, która wystąpiła w czwartej serii. Zresztą, auta te były bardzo popularne jako taksówki także w Polsce. Czy to nie wystarczy jako rekomendacja? Ostatecznie, taksówkarze starają się wybierać auta, które przynajmniej rokują na minimalnie problematyczną eksploatację.

auta klasy średniej za około 20 tysięcy złotych

A jak jest z 407? Cóż, wbrew obiegowym opiniom jest to naprawdę udany samochód! Przede wszystkim, z powodzeniem można tu polecić każdy silnik – czy to benzynowy czy wysokoprężny, bowiem same jednostki są doskonale znane mechanikom, a zaopatrzenie w części jest wręcz świetne (szczególnie w przypadku diesli). Dodatkowo, auto oferuje coś, czego nie ma wielu konkurentów w tym budżecie – a mianowicie atrakcyjny wygląd. Owszem, o gustach się nie dyskutuje, lecz gdy zaparkuje się Peugeota 407 obok VW Passata czy nawet Forda Mondeo to “Francuz” będzie wyglądał znacznie bardziej świeżo.

I jeszcze jedno – w założonej kwocie możemy wybierać wśród aut z roczników 2007-2008, przy czym gros oferty stanowią diesle 1.6 HDI (nieco zbyt słaby do gabarytów tego auta).

Polecana wersja

Diesel 2.0 HDI lub benzyna o tej samej pojemności (bez problemu znosi LPG). Pozostałe wersje (1.6 HDI i benzyna 1.8) są nieco zbyt słabe, silnik 3.0 bardzo rzadko występuje, a diesel 2.7 jest po prostu bardziej skomplikowany w budowie i trudniej znaleźć mechanika gotowego dobrze się nim zaopiekować.

Czytaj również:

Źródła zdjęć: all-pl.com.ua, livefomdet.ru

 

Dodaj komentarz